web analytics Tercan İlçe Devlet Hastanesi Erzincan Web Sitesi

BAŞHEKİMDEN MESAJ


DR. Hilmi Sevinç
Başhekim Vekili

NÖBETÇİ ECZANE

25.11.2017
Erzincan ili Tercan  için  nöbetçi eczane 

EMRAH ECZANESİ

 

ZİYARETÇİ BİLGİLERİ
 Bugün  57
 Toplam  1193809
 Online Ziyaretçi  23
 IP Adresiniz  54.198.221.13
Tercan Devlet Hastanesi - Haberler
 RANDEVU ALMA BİLGİLERİ

MERKEZİ HASTANE RANDEVU SİSTEMİ NEDİR, NASIL RANDEVU ALINIR?

Hastane Randevu Merkezi, Sağlıkta Dönüşüm Programı kapsamında vatandaşların sağlık hizmetine daha kolay erişiminin sağlanması ve hastanelerimizin daha etkin ve verimli şekilde hizmet sunabilmesi için geliştirilmiş bir projedir.Bu amaçla 2009 yılında başlatılan çalışmalar tamamlanarak 2011 yılında hizmetin ülke geneline yaygınlaşması sağlanmıştır.Hastane RandevuMerkezi, vatandaşlarımızın ALO 182 hattını arayarak veya internet üzerinden, Sağlık Bakanlığına bağlı hastaneler ile Ağız ve Diş Sağlığı Merkezlerinden muayene randevusu almalarını sağlayan bir hizmettir.

Randevu Alırken Bilinmesi Gereken Temel Kurallar

Telefonla kendinize ve yakınlarınıza her aramada toplamda en fazla 4 randevu alabilirsiniz.

En erken 1 gün sonrası için randevu alabillirsiniz.

Randevu aldığınız  saatin en az 80 dakika öncesinde  randevunuzu iptal edebilir ve dilerseniz başka tarihli randevu oluşturabilirsiniz.

Bir sağlık kurumunun belli bir polikliniğinden, bir gün içinde en fazla 1 randevu alabilirsiniz.

Bir günde bir sağlık kurumundan farklı poliklinikten alınmak kaydıyla en fazla 2 randevu alabilirsiniz.

Hastane Randevuları Artık Mobil Cihazlardan da Alınabiliyor

Sağlık Bakanlığı bünyesindeki hastanelerden randevu alımını daha kolay ve hızlı hale getirmek için mobil uygulama başlatılmıştır. Kısa adı MHRS Mobil olan Hastane Randevu Merkezi Mobil Uygulaması, mobil telefonlar ve tabletler için özel olarak tasarlanmış olup hem uygulamanın kendisi hem de randevu almak ücretsizdir.

Hastane randevusu alımında mevcut uygulamalar olan ALO 182 ve internet üzerinden randevu alımına ek olarak başlatılan MHRS Mobil uygulaması, IOS,Android ve Blacberry işletim sistemine sahip mobil cihazların uygulama marketlerinden indirilerek kullanılabilmektedir.

MHRS Randevuları Hastanelerden de Alınabilecek

T.C. Sağlık Bakanlığı olarak Vatandaşlarımıza daha iyi hizmet verebilmek için başlatmış olduğumuz hastane randevu alımı uygulamalarına bir yenisi daha eklendi.

 Randevu alımında kullanılan ALO182 çağrı merkezi, www.hastanerandevu.gov.tr internet adresi ve mobil cihaz uygulamalarına ek olarak hastanelerde görevlendirilen personel yardımı ile vatandaşlarımız hastaneden ayrılmadan özellikle kontrol ve konsültasyon randevularını alabileceklerdir.

Hastane randevu merkezinden randevu alımı için yapılan bu yeni uygulamayı vatandaşlarımız hastaneye gittiklerinde tekrar yeni bir randevu oluşturmak için kullanabilirler. Böylece hastane içi bir başka hekime yönlendirildiklerinde veya kontrol muayenesi için çağırıldıklarında randevularını almış olarak hastaneden ayrılabileceklerdir.

-ÜYE KAYDI NASIL YAPILIR?

https://www.hastanerandevu.gov.tr/Randevu/ adresinden randevu al bölüme girdiğinizde, “YENİ ÜYE” bölümünden sizin belirleyeceğiniz bir şifre ile üyelik oluşturarak sisteme giriş yapabilirsiniz.

-PAROLAMI UNUTTUM NASIL ÖĞRENEBİLİRİM?

http://hastanerandevu.gov.tr adresinden randevu al bölüme girdiğinizde, daha önceden üyelik kaydı oluşturmuşsanız “Parolamı Unuttum” bölümüne geliniz.

Burada üç yol ile parolanızı öğrenebilirsiniz;

1- E-posta bölümüne T.C. kimlik numaranızı ve e-posta adresini yazdığınız taktirde, parolanız e-postanıza iletilecektir.

2- SMS bölümüne sisteme kayıtlı cep numaranızı yazdığınız taktirde, parolanız e-postanıza iletilecektir.

3- Eğer e-posta ve SMS yoluyla parola öğrenmeyi deneyip uyumsuzluk uyarısı alırsanız; ?Detaylı Kimlik Bilgileri ile Hatırlat? bölümünden bilgilerinizi girerek parolanıza erişebilirsiniz.

-RANDEVU NASIL ALINIR?

Alo182 Aranarak;

Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından Alo182 aranır.

Çağrıyı karşılayan operatöre hastanın T.C. kimlik numaranız verilir.

Randevu talep edilen hastane, poliklinik ve varsa hekim tercihleri operatöre bildirilir.

Operatör uygun tarih ve saat dilimlerini vatandaşa bildirir.

Vatandaş seçimini yaparak randevusunu alır.

İnternet Üzerinden Randevu;

www.hastanerandevu.gov.tr veya www.mhrs.gov.tr adresine giriş yapılır.

Merkezi Hekim Randevu Sistemi ilk kez giriş yapılırken her vatandaş için ayrı bir hesap açılır.

Bunun için ilgili yönlendirme adımları takip edilir.

Hesap açıldıktan sonra “Randevu Al” butonunu kullanarak T.C. kimlik numarası ve belirlenen şifre ile giriş yapılır.

İnternetten  MERKEZİ HASTANE RANDEVU SİSTEMİ sayfasında sisteme kayıt olunmadıysa Yeni Üye butonu tıklanarak, üye olunur. Sisteme Kayıt olunmuşsa T.C. Kimlik Numarası ve Parola ile giriş yapılır. Giriş yapıldıktan sonra;

1. İL seçilir.

2. “İlçe” seçilir.

3. “Hastane” kısmından HASTANE (randevu alınacak hastane) seçilir.

4. “Klinik” kısmından muayene olunmak istenen POLİKLİNİK seçilir.

5. “Klinik Yeri” kısmından Klinik Yeri veya Hekim seçilir.

6. “Hekim Ara” botunu tıklanarak uygun kriterdeki kayıtlar listelenir.

7. Açılan listeden istenilen hekimi seçerek sağda çalışma cetvelini görüntüleyip uygun olduğu bir saatten (yeşil ile renklendirilmiş) istenilen bir saate tıklanarak “randevu saati” seçilir.

8. Açılan “Randevu Onayı” penceresinde bilgileri kontrol ettikten sonra güvenlik için gerekli olan “Solda ne yazıyor” kısmındaki rakamlar boş yere girilir.

9. “Randevuyu Kaydet” butonu ile işlem tamamlanır.

Mobil Cihaz Kullanarak;

Android, IOS, BlackBerry ve Windows işletim sistemlerine sahip akıllı cihazlar (telefon, tablet) için “MHRS Mobil” uygulaması vardır. “MHRS Mobil” cihazınızın kullandığı uygulama marketinden (App Store, Play Store vs.) ücretsiz olarak indirebilirsiniz.

RANDEVULARIMI NASIL GÖRÜNTÜLEYEBİLİRİM?

http://hastanerandevu.gov.tr adresinden randevu al bölüme girdiğinizde, T.C. kimlik numaranız ve şifreniz ile giriş yaptıktan sonra sağ taraftaki “Randevu Geçmişi” kısmından randevularınızı görebilirsiniz.

 RANDEVUMU NASIL İPTAL EDEBİLİRİM?

http://hastanerandevu.gov.tr adresinden randevu al bölüme girdiğinizde T.C. kimlik numaranız ve şifreniz ile giriş yaptıktan sonra sağ taraftaki “Randevu Geçmişi” kısmından randevularınızı görebilir, iptal etmek istediğiniz randevunun sağ tarafındaki “İPTAL ET” butonuna basarak randevunuzu iptal edebilirsiniz. Ayrıca Alo182 MHRS hattını arayarak da randevunuzu iptal ettirebilirsiniz.

AİLE FERTLERİ İÇİN RANDEVU ALABİLİR MİYİM?

İşlemler T.C. kimlik numaranız üzerinden yapıldığından bütün aile fertleriniz için ayrı ayrı kendi kimlik numaraları ve kimlik bilgileri ile hesap oluşturmalısınız. İsterseniz aile fertleri için üye kaydı oluştururken hepsinde aynı mail adresi ve telefon numarasını kullanabilirsiniz.

HESAP BİLGİLERİMİ NASIL DEĞİŞTİREBİLİRİM?

http://hastanerandevu.gov.tr adresinden randevu al bölüme girdiğinizde, T.C. kimlik numaranız ve şifreniz ile giriş yaptıktan sonra sağ taraftaki “Hesap Bilgileri” kısmından ilgili değişikliği yapabilirsiniz

EN ERKEN HANGİ TARİHE RANDEVU ALABİLİRİM?

Aradığınız tarihten itibaren en erken 1 gün sonrası için randevu alabilirsiniz. Dilerseniz 15 gün sonrasına kadar herhangi bir güne randevu talep edebilirsiniz.

EN FAZLA KAÇ RANDEVU ALABİLİRİM?

Kendinize ve yakınlarınıza her aramada en fazla dört randevu alabilirsiniz. Aynı güne kendinize farklı polikliniklerden en fazla iki randevu alabilirsiniz.

MOBİL CİHAZLARDA RANDEVU UYGULAMASI VAR MI?

Android, IOS, BlackBerry ve Windows işletim sistemlerine sahip akıllı cihazlar (telefon, tablet) için “MHRS Mobil” uygulaması vardır. “MHRS Mobil” cihazınızın kullandığı uygulama marketinden (App Store, Play Store vs.) ücretsiz olarak indirebilirsiniz.

RANDEVU SAATİNDEN NE KADAR ÖNCE HASTANEDE BULUNMAM GEREKİR?

Aldığınız randevular için Hastanede sigorta ve kayıt işlemleriniz yapılacağından yeterli bir süre önce, örneğin 25-30 dakika kadar önceden hastanede bulunmanız gerekir.

RANDEVU SİSTEMİ NASIL ÜCRETLENDİRİLİR?

Alo182 Randevu Hattı acil aramalar kapsamında olmadığından ücretlidir.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) ücretlendirmede ana kuralları ve üst sınırı belirlemektedir. Hem sabit hatlardan hem de cep telefonlarından 182′ yi aramak sabit bir telefon hattını aramakla eşdeğerdir. BTK’ ya göre Türkiye’ de sabit hatları aramak dakikası en fazla 46,25 kuruştur. Türk-Telekom dakikası 7-15 kr. arası ücretlendirme yapmakta olup, tarifeler değişebilmektedir. GSM firmaları da BTK’ nın belirlediği bu üst sınırı geçemez.

Ayrıca vatandaşlarımız sözleşme veya paketlerinde geçerli olan bedava dakikalarını da kullanabilmektedirler.

Sağlık Bakanlığı’ nın bu hat üzerinden gelir elde etmesi ya da vatandaşların telefon hattına ilave bir ücretin faturalandırılması söz konusu değildir. İnternet ve akıllı cihazlar (cep telefonu, tablet vs.) üzerinden alınan randevular ise ücretsizdir.



Bu haber 23.9.2016 tarihinde eklenmiştir. Toplam 752 kere okunmuştur


Erzincan İli Tercan Devlet Hastanesi
Kazım Karabekir Mahlesi Kervansaray Caddesi No;2 24800 Tercan /Erzincan

Tel : 0446 441 30 97
Fax : 0446 441 32 42